برای توسعه استارتاپ و رشد تعداد مشتریان، به چه نکاتی باید توجه کرد، ما در این مطلب قصد داریم نکات و مواردی را به شما آموزش دهیم که با توجه به آنها می توانید تهداد مشتریان خود را افزایش و استارتاپ خود را توسعه دهید. با ما همراه باشید.
کمپین های ترویجی و بازاریابی هدفمند راه بیاندازید.
مهم است که شرکتتان را بشناسانید. با انجام تحقیقات دموگرافی، مطمئن شوید پولی که برای بازاریابی کنار گذاشتهاید، بهدرستی هزینه میشود. این کار کمک میکند که طرح بازاریابیتان را طوری بچینید که تا جای ممکن موثر باشد.
- خوب است که ترویجها و بازاریابی متناسب با ظرفیت کسبوکارتان باشد. اگر کسبوکارتان برای کار در سطح محلی طراحی شده است، پرداخت هزینههای پخش تبلیغی در شبکهی ملی کمک چندانی نمیکند.
- فکر کنید که محتملترین خریداران محصولتان چه کسانی هستند و چرا آن را میخرند. مثلاً، اگر دندان مصنوعی میفروشید، خیلی عاقلانه نیست که افراد جوان را هم در بازاریابی خود لحاظ کنید.
تا حد امکان شبکه بزنید.
حمایت کسبوکارهای محلی کوچک دیگر را با برقراری ارتباط با صاحبان آنها جلب کنید. به انجمنهای کسبوکارهای کوچک بپیوندید و در رویدادهای اجتماعی برای افزایش آگاهی دربارهی شرکتتان شرکت کنید. در کارهای اجتماعی مشارکت کنید تا مشتریان بالقوه از خدماتی که ارائه میدهید، آگاه شوند.
کسبوکارتان را بشناسید.
همیشه از چیزهای جدید یا بروز در حوزهی کسبوکارتان آگاه باشید تا بتوانید در آن صنعت رقابتپذیر بمانید. مشترک خبرنامههای دورهای یا آنلاین شوید تا از رویدادهای جاری در صنعت شرکت کوچکتان مطلع باشید. پیشرو بودن در صنعت به شما کمک میکند که مشتریها را از شرکتهای رقیب بقاپید.
امکان پرسش از مشتریان قبلی را فراهم کنید.
فهرستی از مشتریان راضی تهیه کنید که مایلند محصول یا خدمت شما را به مشتریان بالقوه توصیه کنند. این کار به مشتریان آتی امکان میدهد که کار و خدمات مشتریتان را اعتبارسنجی کند.
در دسترس باشید.
مطمئن شوید که مشتریان و مراجعان بالقوه میتوانند هر وقت که لازم باشد، با شما و شرکتتان تماس بگیرند. بهترین راه برای افزایش اعتبارتان بهعنوان شرکتی محترم، پاسخگوبودن در قبال نیازهای مشتریان است.
- کسبوکارهای بزرگ میتوانند گهگاهی پاسخگو نباشند و چند تایی مشتری از دست بدهند؛ اما کسبوکارهای کوچک نمیتوانند…
- به خودتان، بهعنوان صاحب یک استارتاپ، بستگی دارد که چطور خود و شرکتتان را برای مشتریتان دسترسپذیر کنید. برای این کار شاید لازم باشد شمارهی تلفن شخصی یا آدرس ایمیلتان را به مشتریان بدهید
به آنچه وعده دادهاید عمل کنید.
شرکت کوچک شما باید نوعی محصول یا خدمت ارائه کند تا موفق باشد. با این حال، اگر میخواهید کسبوکارتان با رشد پایگاه مشتری رشد کند، باید به مردم نه فقط آنچه میخواهند، بلکه آنچه وعده دادهاید بدهید. اگر محصول یا خدمتتان با آنچه مرتب تبلیغ میکنید مطابق نباشد، برای رشد پایگاه مشتریتان با مشکلات زیادی مواجه میشوید.
- عمل به وعدهها با تعیین رویکردتان به فروش شروع میشود. اگر شما یا تیم فروشتان زیاده از حد عرضه میکنید یا وعده میدهید، مشتریانتان وقتی محصول یا خدمت شما را دریافت یا استفاده میکنند، مسلما ناامید میشوند که به بازخوردهای منفی و حرفهای بد دربارهی شرکتتان منجر میشود.
- به خاطر داشته باشید، تاکتیکهای فروش خوب باید حول محور شناسایی و درک نیازهای مشتریان باشد که بتوانند مزایای تحققیافتهی محصول شما را ببینند، نه اینکه به مشتریان و مراجعان دربارهی پتانسیل محصولتان دروغ بگویید.